Klavye delikanl─▒s─▒ m─▒y─▒z? Yoksa ├Âzendi─čimiz kadar m─▒y─▒z?

Klavye delikanl─▒s─▒ m─▒y─▒z? Yoksa ├Âzendi─čimiz kadar m─▒y─▒z?

Ad─▒na ÔÇťsosyal payla┼č─▒m platformuÔÇŁ diyoruz. Bir s├╝redir hepimiz, ya┼čamlar─▒m─▒z─▒n ├Ânemli bir yans─▒mas─▒n─▒ bu platformlarda sergiliyor, g├Ân├╝ll├╝ olarak halka a├ž─▒yoruz. Nerede, ne zaman, ne yapt─▒─č─▒m─▒z─▒n; bizi bu platformlardan takip edenlerce ÔÇťbe─čeniliyorÔÇŁ olmas─▒, hayatlar─▒m─▒z i├žinde en ├Ânemli yerlerden birine oturmaya ba┼člad─▒. ├ľyle ki sadece oturmakla kalmad─▒, bulundu─ču alan─▒ geni┼čletmek i├žin de elinden geleni yap─▒yor.

Facebook, twitter gibi platformlar olu┼čmadan ├Ânce gen├žlik ve orta ya┼čl─▒l─▒k d├Ânemlerini ya┼čam─▒┼č olanlar─▒n genel ele┼čtirileri, daha ├žok g├╝n├╝m├╝z gen├žlerine ve hatta kendi ├žocuklar─▒na y├Ânelik. Bilgisayar, tablet ve cep telefonu olmadan ya┼čayamayacaklar─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝yor, arkada┼člar─▒ ve ├ževreleri ile kurduklar─▒ sosyal ileti┼čimin sanal a─č─▒rl─▒─č─▒n─▒ ele┼čtiriyor, bunun normal olmad─▒─č─▒n─▒ savunuyorlar. Ancak ÔÇťnormalÔÇŁ dedi─čimiz kavram, i├žinde bulundu─ču ┼čartlarla ├žok farkl─▒ ┼čekillerde tan─▒mlanabilen bir olgu. Hatta bu durum, normali kimin tan─▒mlad─▒─č─▒na g├Âre bile de─či┼čiyor.

┼×u bir ger├žek ki; yeni neslin sanal d├╝nyada kurdu─ču sosyal ileti┼čim, onlar i├žin gayet normal ve do─čal bir durum. As─▒l normal ve do─čal durmayan; orta ya┼č d├Ânemindeki insanlar─▒n da ayn─▒ ├žer├ževede davran─▒yor olmalar─▒. Daha do─črusu, sanal d├╝nyada normal davranam─▒yor olmalar─▒.

G├╝n├╝m├╝z gen├žleri; ya┼čam alanlar─▒n─▒n i├žine otomatik olarak konumlanan ve onlar i├žin s─▒radan ve normal olan bu payla┼č─▒m bi├žimini ├žok daha d├╝r├╝st ve olduklar─▒ gibi kullan─▒yor. Ne d├╝┼č├╝n├╝yorlarsa onu yaz─▒yor, ne istiyorlarsa onu payla┼č─▒yorlar. Ger├žekten arkada┼č ├ževrelerindeler onlar. Ger├žekten arkada┼člar─▒ ile nas─▒l ileti┼čim i├žindelerse, sanal sosyal a─člarda da ayn─▒ samimiyetteler. Ne iseler onlar k─▒sacas─▒.

Oysa sosyal payla┼č─▒m platformlar─▒ ile hayatlar─▒n─▒n belli bir ya┼č─▒nda tan─▒┼čm─▒┼č olanlar i├žin ayn─▒ c├╝mleleri kurmak zor. ─░stisnalar kaideyi bozmasa da b├╝y├╝k bir ├žo─čunluk i├žin bu ┼čekilde bir kan─▒ya varmak ├žok da zor de─čil. Bu platformlarda yap─▒lan payla┼č─▒mlara, sergilenen davran─▒┼č bi├žimlerine ve yans─▒t─▒lan ki┼čiliklere bak─▒nca, bu noktay─▒ g├Ârmek ├žok da zor olmuyor.

Evlerinde t├╝y├╝ d├Âk├╝l├╝yor diye ya da bak─▒mlar─▒ ile u─čra┼čamayacaklar─▒ i├žin kedi-k├Âpek gibi hayvanlar─▒ beslemeyen ya da besleyemeyenler, sanal ortamlarda hayvan haklar─▒n─▒n inan─▒lmaz bir savunucusu olabiliyor, onlar i├žin yuvalar arayabiliyor, hayatlar─▒n─▒ bu m├╝cadeleye adam─▒┼č g├Âr├╝nebiliyorlar. Hele de bu tav─▒rlar─▒, as─▒l ortamlar─▒n─▒ bilmeyenler taraf─▒ndan belli bir be─čeni d├╝zeyine gelmi┼čse, art─▒k kendisinin bile inanmakta g├╝├žl├╝k ├žekece─či s├Âzler s├Âyleyebiliyor, ├Âzendi─či insan olmaya ├žabalamaya ba┼čl─▒yor. Bal─▒klar─▒n nesli t├╝kenmesin diyen ev han─▒m─▒, ak┼čam kocas─▒n─▒n ald─▒─č─▒ bal─▒klar─▒ bu─člama yaparken ya da tasarruftan s├Âz eden bir adam─▒n ak┼čam kar─▒s─▒n─▒n be─čendi─či k├╝rk├╝ almak i├žin kafas─▒nda planlar olu┼čtururken ya┼čad─▒─č─▒ ├želi┼čkiler, bir anlamda ki┼čiliklerin de yeni ve sorunlu bir par├žas─▒ haline geliyor.

Benzer ├Ârnekleri ├žok farkl─▒ alanlara ta┼č─▒mak m├╝mk├╝n. Ger├žek hayatlar─▒nda politik s├Âylemlerden ├Âzenle uzak olmaya ├žal─▒┼čanlar─▒n sanal ortamlarda do─črulu─čuna inand─▒klar─▒ d├╝┼č├╝nce i├žin adeta bir nefer haline geli┼čini g├Âr├╝yoruz ├Ârne─čin. ├çocuklar─▒na nefes ald─▒rmadan ders ├žal─▒┼čt─▒ran ebeveynlerin, sosyal platformlarda ├žocuklar─▒n ├žocukluklar─▒n─▒ ya┼čayamamalar─▒ndan duyduklar─▒ rahats─▒zl─▒k g├╝ndemi olu┼čturabiliyor.

G├╝n boyu pi┼čirdikleri yemeklerin foto─čraflar─▒n─▒ yay─▒nlayan, arkada┼člar─▒ ile gittikleri yemekli toplant─▒larda masan─▒n donanm─▒┼č foto─čraf─▒n─▒ yay─▒nlayanlar, ertesi g├╝n AfrikaÔÇÖda a├žl─▒k ├žeken insanlar i├žin ac─▒ ve ├╝z├╝nt├╝ dolu mesajlar ve foto─čraflar payla┼čabiliyor. Ya da uza─ča gitmeyelim, ├╝lkemizdeki a├žl─▒k s─▒n─▒r─▒na dikkat ├žekenlerin, yiyecek et bulamayanlara ├╝z├╝lenlerin; mutfaklar─▒ndan ├ž─▒kan lezzetlerin ya da masalar─▒na konan yiyeceklerin payla┼č─▒mlar─▒n─▒ yapmalar─▒, duyarl─▒l─▒k konusu hakk─▒nda enteresan ├ž─▒kar─▒mlara g├Ât├╝rebiliyor insan─▒.

Kabul etmemiz gerekiyor ki bir ┼čeyleri do─čru yapm─▒yoruz. Do─črular─▒ savunmaya, duyarl─▒ olmaya ├žal─▒┼čt─▒─č─▒m─▒z yerler sanal yerler olarak kald─▒k├ža, ancak bunlar─▒ ger├žekte ya┼čad─▒─č─▒m─▒z hayata adapte etmedik├že; sadece son y─▒llar─▒n moda deyimi ile klavye delikanl─▒s─▒ oluyoruz. ├ľzde nas─▒l bir insan olmak istedi─čimizi biliyor olmam─▒z ├Ânemli. Ama o insan olmak i├žin ├žabalamak da ├Ânemli. E─čer sadece klavyenin ba┼č─▒na oturup, rutin hayat─▒m─▒z─▒n d├╝zenini aksatmayacak ┼čekilde d├╝┼čledi─čimiz insan─▒ yaratmaya ├žabalarsak, i┼čte hi├žbir ┼čey samimi olmuyor. ├ľzendi─čimiz kadar kal─▒yor, ├Âzenti biri olup ├ž─▒k─▒yoruz.

Ya g├Âr├╝nd├╝─č├╝m├╝z gibi olal─▒m, ya da oldu─čumuz gibi g├Âr├╝nelim. ├ľzl├╝ s├Âzleri payla┼čmakla benimsemek aras─▒nda ├žok ├Ânemli farklar oldu─čunu da unutmayal─▒m l├╝tfen!

Ayran─▒n milli i├žkimiz olmas─▒ ├╝zerineÔÇŽ

ÔÇó Acaba ayran─▒n da sahtesini yapacaklar m─▒? Sahte ayran i├žen k├Âr olacak m─▒?
ÔÇó Yunanistan ya da Bulgaristan, “Ayran─▒ biz bulduk, milli i├žece─čimizdir” diyecekler mi?
ÔÇó Ayran reklamlar─▒n─▒n TV’de oynamas─▒, billboard’lara falan ├ž─▒kmas─▒ yasak olacak m─▒?
ÔÇó Bu derece ├žalkalayan gen├žlik ├žak─▒rkeyif olacak m─▒?
ÔÇó Ac─▒l─▒ ┼čalgam, ayran ile uyum sa─člayacak m─▒?
ÔÇó Ayran i├žmeden ├Ânce zeytinya─čl─▒ bir┼čeyler yemek iyi gelecek mi b├╝nyeye?
ÔÇó Ayran-Bal─▒k ikilisi prim yapacak m─▒?
ÔÇó Orhan Veli ayran kutusunun i├žinde bal─▒k olmak isteyecek mi?
ÔÇó Duble ayran─▒n ticari sat─▒┼č boyutu ka├ž ml. olacak?
ÔÇó Bo─čma ayran, ya─č gibi kayacak m─▒ bo─čaz─▒m─▒zdan a┼ča─č─▒?
ÔÇó Tekirda─č ayran─▒ i├ženler “Sabahlar olmas─▒n beyaaa” diyecekler mi?
ÔÇó Ayran─▒ buzlu, buzsuz, sek, sulu, yan─▒nda su ile almak gibi tercihler g├╝ndemde olacak m─▒?

Ayran─▒n milli i├žkimiz olmas─▒ ├╝zerine

G├╝l├╝ms├╝yorum

─░ri yar─▒ bir adam kahveye girmi┼č ve ÔÇťHasan kimdir?ÔÇŁ diye ba─č─▒rm─▒┼č. Adam─▒n biri aya─ča kalkm─▒┼č ve ÔÇťPenum daaÔÇŁ demi┼č. ─░ri yar─▒ adam da aya─ča kalkan HasanÔÇÖ─▒ orac─▒kta bir g├╝zel pataklam─▒┼č, y├╝z├╝n├╝ g├Âz├╝n├╝ kan i├žinde b─▒rak─▒p ├žekmi┼č gitmi┼č. Dayak yiyen adam yerde ac─▒lar i├žinde k─▒vran─▒rken bir yandan da kahkahalarla g├╝lmeye ba┼člam─▒┼č. Etraf─▒na toplanan kahvedekiler ┼ča┼čk─▒n ┼ča┼čk─▒n sormu┼člar: ÔÇťO kadar dayak yedin, y├╝z├╝n g├Âz├╝n kan i├žinde. Ne diye g├╝l├╝yorsun?ÔÇŁ Bizimki cevap vermi┼č: ÔÇťPenum ad─▒m Hasan de─čul Temel. Nas─▒l kandurdum o enayiyi diye g├╝leyrumÔÇŁ

Ay─▒n Foto─čraf─▒

Karl─▒ da─člar─▒n G├╝ne┼č ile imtihan─▒!
Karl─▒ da─člar─▒n G├╝ne┼č ile imtihan─▒!
PAYLA┼× : Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someoneBuffer this pageDigg thisFlattr the authorShare on RedditShare on StumbleUponShare on TumblrPrint this page

BENZER HABERLER


Sualt─▒nda yok olan t├╝rler
A─×A├çTAN G├ťNE┼× P─░L─░ ├ťRET─░LD─░!
E─×LENCEN─░N EN H─░T ADRES─░ ÔÇťHITTperaÔÇŁ A├çILDI!
Yorgunluk kavram─▒ ├╝zerine farkl─▒ bir bak─▒┼č a├ž─▒s─▒